Hız kontrol cihazlarını kullanmanın birçok avantajı vardır, ancak bunların birincil rolü sabit bir uygulama oranını korumaktır. Tüm püskürtücüler hızı tepelerde, sıra uçlarında veya yüzey koşullarına göre değiştirir. Kontrolsüz bir püskürtücünün akışı sabit olduğundan, uygulama oranı önemli ölçüde değişir (tepelik koşullarda% 40'a kadar). Hız kontrolörleri, akışı ayarlayarak değişen hızı telafi eder.

Dağlık operasyonlar oldukça değişken uygulama oranları yaratır. Seyahat hızındaki değişiklikler, uygulanan oranda% 40 değişkenliğe dönüşebilir. Hız kontrolörleri, telafi etmek için akışı ayarlar.

Pestisit doğrudan tasarruf edilmez (çünkü artan yokuş yukarı oranlar, düşen yokuş aşağı oranları zaten iptal ettiğinden), ancak pestisit etiketini göz önünde bulundurun. Çeşitli oranların listelendiği etiketler, haşere baskısı ve mahsul boyutuna bağlıdır, ancak aynı zamanda düşük performanslı ekipmanın yetersiz kapsama alanını da telafi eder. Kapsama bütünlüğü iyileştirildiğinde, deneyimler operatörlerin minimum oranlarda güvenli bir şekilde püskürtme yapabileceğini göstermiştir.

Deneyimler, aynı zamanda, kapsam tekdüzeliği iyileştirildiğinde, paketleme avantajlarının da geldiğini göstermiştir. Mütevazı bir gelişme bile hızlı bir yatırım getirisi anlamına gelir. Aynı derecede önemli olan, daha tutarlı bir uygulama, yokuşta daha yüksek kalıntı seviyeleri riskini azaltır ve yokuş aşağı mahsul korumasını iyileştirir.

Şimdi, bir hız kontrol cihazının operasyonunuz için doğru olup olmadığını merak ediyorsanız veya şimdi okumayı bırakmanız gerekiyorsa, şu kullanışlı karar destek matrisine bakın:

Bu karar destek matrisi, bir hız kontrol cihazının operasyonunuz için doğru olup olmadığına karar vermenize yardımcı olacaktır. Spoiler uyarısı: Muhtemelen öyledir.

Oran denetleyici kategorileri
Aşağıdaki tablo, kontrol cihazlarını akışı nasıl kontrol ettiklerine göre sınıflandırır. Kategoriler art arda daha pahalı ve karmaşıktır, ancak orantılı bir değer vardır. Örneğin, burada belirtilmemekle birlikte, üst düzey hız denetleyicileri, uygulanan eşleme (güçlü bir yönetim aracı) gibi katma değerli özellikler sunar.


Açıklama

Artıları

Eksileri

İyi:
Basıncı izler ve ayarlar. Akışı varsaymak için matematik kullanır.

-En az hareketli parça.
-Basit arayüz.
-En düşük maliyet.

Sistem basıncı izler, ancak akışı kaydetmez. Örneğin, nozül akışı kısıtlanırsa, karşı basınç artar. Kontrolör, akışı dolaylı olarak azaltarak doğru basıncı telafi eder, ancak operatöre asıl soruna karşı uyarı yapılmaz.

Daha iyi:
Basıncı değil akışı izler ve ayarlar.

Operatörü akıştaki değişikliklere karşı uyarır. Operatör, geçici değişiklikleri göz ardı etmek için genellikle yüzde hata eşiğini biraz yüksek ayarlar.

Sistem basınç sapmalarını kaydetmeyecektir. Eşik hızında, basınç çok düşük olabilir. Bu, tutarsız çek valf çalışmasına ve püskürtme kalıbının çökmesine neden olabilir. Uzun bomlarda üst nozullar tamamen kapanabilir.

En İyi:
Akışı ve basıncı izler ve akışı ayarlar.

- Tutarlı bir uygulamanın en iyi olasılığı.
-Alarmlar veya akış ve basıncın otomatik telafisi (kullanıcı ani duruşlar ayarlar).
-Düşük tank seviyesi uyarısı sağlar.
Bloklar arasında hızlıca geçiş yapmak için önceden ayarlanmış kalibrasyonları saklar.

-En yüksek maliyet.
-Steepest öğrenme eğrisi.
-Daha fazla "tel sallama".
-Operatörler genellikle tek tip çıktı ve tutarlı atomizer performansı için bir ödün olarak düşük hızlarda fazla uygulamayı seçerler.


Oran denetleyicisinin benimsenmesi ve bileşenleri

Bunu yazarken, hava destekli püskürtücülerin% 10'undan daha azında oran kontrolörleri var. 1980'lerin karanlık eski günlerinde, hava destekli operatörlere yüksek akışlı, düşük basınçlı tarla püskürtücü kontrolörleri kurmaları tavsiye edilmiyordu . Uyumsuz bileşenlerin geçmişi ve ardından gelen kötü deneyimler, yaygın şekilde benimsenmeyi engellemeye devam ediyor.

Ancak günümüzün bileşenleri hava destekli püskürtücülere özeldir ve kurulumları daha kolay ve daha başarılı hale getirmiştir. Kontrolörün ve tüm bileşenlerinin ihtiyaçlarınızı karşıladığından emin olmak için ödevinizi yapın ve üreticiyle (yerel bayi olması gerekmez) konuşun. Bileşenleri tanımlayalım, böylece konuşmaya hazır olursunuz:

§  Konsol

§  Akış metre)

§  Akış kontrol valfi (elektrikli bom kapamaları dahil)

§  Hız sensörü

§  Kablo demeti


Hız denetleyici bileşenlerine örnekler.


Konsol

Konsol arayüzdür. Kullanıcı, püskürtücü, ekim ve kalibrasyon verileri ile ilgili kriterleri girer ve püskürtücü performansı hakkında bilgi alır. Tarla püskürtücüler için değil, hava destekli püskürtücüler için tasarlanmış bir konsol seçin. Yatay bomlar için tasarlanan kontrolörler, ot namlusunu iki boyutta algılar, ancak hava destekli kontrolörler, namludaki çoklu dikey bomları veya bom bölümlerini hesaba katar (aşağıdaki şekle bakın).

Dikey mahsullerde kullanılan tarla püskürtücü hız kontrolörleri, namlu programlanırken "kandırılmalıdır". Önde gelen hava destekli hız kontrolörleri, tek bir dikey bölümdeki (sol) bölgelere akış atayabilir ve birden çok bom için (sağda) taramayı (bazen genişlik olarak adlandırılır) ayarlayabilir.


Akış ölçer

Hız kontrolörleri ile akış, ön manifold yerleştirilmiş bir veya daha fazla akış ölçer tarafından algılanır. Tahliye vanası, yüksek basınç sınırını tanımlayan ve gerekirse akışı baypas eden bir güvenlik cihazı haline gelir. Çoğu hız kontrolörü, basıncı izleme yeteneği olmayan bir akış ölçer kullanır. Hala etkili olsa da, bir basınç sensörü eklemek, nozüllerin istenen basınç aralığında çalışmasını sağlar.

Türbin veya kürek ölçerler ucuzdur ve kabul edilebilir derecede doğrudur. Periyodik temizlik gerektirirler çünkü bazı kimyalar birikebilir ve hareketli parçalarına müdahale edebilir. Filtreleme, bu sorunu en aza indirmeye yardımcı olur. Manyetik veya ultrasonik ölçüm cihazları hareketli parçalara, daha yüksek çözünürlüğe, daha geniş ölçüm aralıklarına sahip değildir ve püskürtme çözeltisinin viskozitesinden veya sürüklenen köpükten etkilenmez. Ancak mekanik sayaçlardan çok daha pahalıdırlar.

Akış kontrol valfi

Açık veya kapalı bom kontrol vanalarının aksine, akış kontrol vanaları bir dizi ayarlama yapabilir. Vana çalıştırma, 12 voltluk servo motorlar tarafından kontrol edilir. Hassasiyet seviyesi, vananın tarzına bağlıdır.

§  Kelebek vanalar: Basit, ucuz ve tipik olarak <10 bar (150 psi) basınçlar için. Bazılarının kapatıldıklarında küçük sızıntıları vardır. Valf açıldığında kontrol daha az hassastır çünkü orifis geometrik olarak büyür. Bu, dar bir ölçüm aralığı sağlar.

§  Kalibre edilmiş küresel vanalar: Tüm basınçlar için versiyonlar mevcuttur. Bir kelebeğe benzer ölçüm limitlerine sahip bilyeler arasında basit akış olabilir. Tüm ayar aralığı boyunca doğrusal bir akış hızı sunan ve tüm akış aralığı boyunca daha istikrarlı bir hız kontrolü sunan daha iyi bir bilya tasarımı da mevcuttur. Birkaç üretici bunları sunuyor. Tüm küresel vanalar kapatıldığında sıfır akış sunar.





Sol- Bir kelebek vana. Sağ- Bir küresel vana. Açılma açısındaki küçük bir değişikliğin, delik boyutunda nasıl büyük bir değişikliğe dönüştüğüne dikkat edin; bunu manuel olarak kontrol etmek zordur. Servo motorlar resimde gösterilmemiştir.

Tarla püskürtücülerle karşılaştırıldığında, hava destekli püskürtücüler daha yavaş hareket eder ve daha düşük akış hızları kullanır. Yüksek akışlı, yüksek hızlı püskürtücüler için tasarlanmış valfler kullanmak bir hatadır.

§  Hız: Vanalar bağlantı boyutuna (½ ”, ¾” vb.) Ve açılma süresine (örneğin 1-14 saniye yaygındır) göre derecelendirilir. Valfın hızı ve boyutu için ayarlamaları optimize etmek üzere birçok hız kontrolörü programlanabilir.

§  Hassasiyet: Kontrol vanaları 90 ° aralığında açıldığında, akışı kontrol etme yeteneği daha az hassastır. Daha yavaş valfler daha az hassasiyet, ancak daha fazla stabilite sağlar.

§  Boyut: Vana boyutu maksimum akışı karşılamalı ve daha fazlasını içermemelidir . Valf çok büyükse, yalnızca ilk birkaç derece açılma boyunca akışı ölçebilir. Örneğin, 200 L / dak (50 gpm) kapasitesine sahip ve 1 saniye derecelendirilmiş bir vana kullanıldığını varsayalım. Püskürtücünüz 0-20 L / dak (0-5 gpm) ölçer. Bu, tüm ölçüm aralığının saniyenin ilk onda birinde gerçekleştiği anlamına gelir. Yıldırım hızındaki konsollar bile, bilgisayar uyum sağlama çabasıyla hedefi aşarken dengesiz okumalar (avlanma olarak da bilinir) verecektir.

Kontrol vanaları "servis parçalarıdır". Contalar, hareketli parçalar ve aşındırıcı sıvılar, düzenli bakım ve sonunda değiştirilmeleri gerekeceği anlamına gelir. Bunları erişilebilir ve kolayca çıkarılabilir hale getirmek akıllıca bir önlemdir. Saha bakımını hızlı ve kolay hale getirmek için bunları hızlı bağlantılarla (yukarıdaki hız denetleyici bileşenlerinin önceki kolajının sağ üst kısmına bakın) yüklemenizi öneririz.

Hız sensörü

Hız; GPS, motor devir saati okumaları, radar veya tekerlek dönüşlerine bağlı olabilir. Daha yeni hız kontrolörleri, hızı doğrudan traktörün veri beslemesinden bile alabilir. Fiyat, güvenilirlik ve mahsul koşulları, seçim yaparken göz önünde bulundurmanız gereken faktörlerdir.

§  GPS: Dağıtımı en kolay, çok doğru (özellikle RTK-GPS) ve makul fiyatlı. Bununla birlikte, baş üstü kanopi uydu sinyallerini engelleyebilir. Bazı kontrolörler, püskürtücünün ataletini ölçen ve GPS güvenilir olmadığında hızı hesaplayan sofistike dahili kinematik cihazlarla GPS kayıplarını telafi eder.

§  Tekerlek dönüş hızı sensörleri:  Giriş seviyesi sensörü, genellikle dönen tekerleğe takılan bijon somunlarını veya mıknatısları algılayan bir kamış anahtarı veya Hall etkisi sensörüdür. Daha fazla mıknatıs doğruluğu artırır. Maruz kalması, onu fiziksel hasara yatkın hale getirir ve lastik yarıçapı ile (tank boşaldıkça, yumuşak zeminde ve sıcaklıkla değişir) okumalar değişir. Bu nedenle, tekerlek sensörleri, deponun yarısı dolu ve her iki lastik aynı basınçta olacak şekilde ara sokakta kalibre edilir.

§  Radar hız sensörleri : Hızı ölçmek için Doppler etkisini kullanan radar, en doğru sensördür. Araziden, eğimden veya tank hacminden etkilenmezler. Zemini gören herhangi bir yere monte edilebilirler. Bununla birlikte, bunlar en pahalıdır ve başarısız olurlarsa genellikle onarılamazlar.

§  Takometre hız sensörleri: Büyük ölçüde eskimiş, traktörün takometre hızını ölçer ve onu seyir hızına dönüştürürler. Tekerlek sensörleriyle aynı hataya eğilimli ve kurulumu zor.

§  Arayüz sensörleri: Nispeten yeni, bazı hız kontrol cihazları, hız verilerini almak için traktör elektroniği ile arayüz oluşturur. Tarım elektroniğinin giderek daha fazla benimsediği standart arayüz dili olan ISOBUS, bu veri alışverişini daha yaygın hale getiriyor.

Kablo demeti

Kablolardan bahsetmek için derinlere iniyormuşuz gibi görünebilir, ancak standartlar değişiyor. Birçok kontrolör, geleneksel analog kablolama kullanır, ancak daha yeni ISOBUS seçeneği tarafından kullanılmaz hale getirilmektedir.

§  Geleneksel Analog: Bileşenlere uyacak şekilde tasarlanmış otomotiv veya özel fişli basit kablolar. Nispeten ucuz ve bazen sahada onarılabilir analog kablolama, kontrol cihazına giden ve gelen sinyal voltajını (ve gücü) tahrik valflerine taşır ve analog sensör verilerini alır. İletişim tek yönlüdür: Sensörden kontrolöre, kontrolörden vanalara.

§  Modern ISOBUS: Veri yolu sistemleri daha çok dijital sinyallerin kontrolör ve her bileşen arasında gidip geldiği bir bilgisayar ağına benzer. Güç gerektiren bileşenler doğrudan bir pile bağlanır. Bu, büyük ölçüde basitleştirilmiş bir koşum takımı ile sonuçlanır. Kontrolörün tek ISOBUS kablosu, komutları iletmek ve durumu almak için tüm bileşenleri "papatya dizimine" bağlayarak sistem izleme ve teşhisini daha kolay ve daha etkili hale getirir.

Sonuç

Hız kontrolörleri, mevcut veya gelecekteki hava destekli püskürtücünüz için dikkate değer bir unsurdur. İhtiyaçlarınızı değerlendirin ve operasyonunuza uygun bir sistemi kurup kurabilen bilgili bir bayi veya üretici ile çalışın.